Uni-Logo
You are here: Home Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter Dr. Lisa Putzar
Document Actions

Personal Homepage of Lisa Putzar

Personal Homepage of Lisa Putzar

               
room:  
phone:  
fax:  
e-mail:

 

lisa.putzar@cognition.uni-freiburg.de

 

 
 
 
 
Center for Cognitive Science
Institute of Computer Science and Social Research
Friedrichstr. 50
D-79098 Freiburg, Germany

 

 

 

Sprechstunde

  

Research interests

 

  • neuronale Grundlagen der Sprache
  • multisensorische Wahrnehmung 
  • influence of sensory deprivation on language processing

 

 

 

Teaching

Sommersemester 2012

  •  Kognitionswissenschaftliches Proseminar

 

Wintersemester 2011

  • Entwicklung kognitiver Funktionen im Lebensverlauf

 

Vita

 

Wissenschaftliche Tätigkeiten

seit 06/2011

Wiss. Mitarbeiterin an der Universität Freiburg, IIG, Abteilung Kognitionswissenschaft

2007-2008 und  2009-2011

Akademische Tutorin an der Universität Hamburg, AG Biologische Psychologie und Neuropsychologie

2006-2007

Promotionsstipendium der Universität Hamburg

2004-2005

Wiss. Mitarbeiterin am Fachbereich Psychologie der Universität Hamburg, AG Biologische Psychologie und Neuropsychologie

2002-2004

Wiss. Mitarbeiterin am Fachbereich Psychologie der Philipps-Universität Marburg, AG Kognitive Psychophysiologie

 

Studium

2008

Promotion zum Dr. rer. nat. an der Universität Hamburg

Titel der Dissertation: "The development of visual and multisensory functions after early visual deprivation"

2001

Diplomarbeit "Semantische und syntaktische Bahnung – Eine vergleichende Untersuchung an sehenden und blinden Erwachsenen"

1996-2002

Studium der Psychologie an der Philipps-Universität Marburg

 

Publications

 

Veröffentlichungen vor 2005 unter dem Namen Demuth

 

Putzar, L.; Goerendt, I.; Heed, T.; Richard, G.; Büchel, C.; Röder, B. (2010). The neural basis of lip-reading capabilities is altered by early visual deprivation. Neuropsychologia, 48, 2158-2166.

 

Putzar, L.; Hötting, K.; Röder, B. (2010). Early visual deprivation affects the development of face recognition and of audio-visual speech perception. Restorative Neurology and Neuroscience, 28, 251-257.

 

Putzar, L.; Goerendt, I.; Lange, K.; Rösler, F.; Röder, B. (2007). Early visual deprivation impairs multisensory interactions in humans. Nature Neuroscience, 10 (10), 1243-1245.

 

Putzar, L.; Hötting, K.; Rösler, F.; Röder, B. (2007). The development of visual feature binding processes after visual deprivation in early infancy. Vision Research, 47 (20), 2616-2626.

 

Scherag, A.; Demuth, L.; Rösler, F.; Neville, H.J.; Röder, B.  (2004) The effects of late acquisition of L2 and the consequences of immigration on L1 for semantic and morpho-syntactic language aspects. Cognition, 93 (3), B97-108.

 

Röder, B.; Demuth, L.; Streb, J.; Rösler, F. (2003). Semantic and morpho-syntactic priming in auditory word recognition in congenitally blind adults. Language and Cognitive Processes, 18 (1), 1-20.

 

Schicke, T.; Demuth, L.; Röder, B. (2002). Influence of visual information on the auditory median plane of the head. Neuroreport, 13 (13), 1627-1629.

 

 

 

 

 

Personal tools